“Έχεις τα χρώματα, έχεις τα πινέλα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα” έγραψε ο Ν. Καζαντζάκης. Εμείς στα χρώματα και τα πινέλα θα συμπληρώναμε τις ιδέες και τα λόγια. Με την πεποίθηση αυτή για 5η συνεχή χρονιά στο σχολείο μας δημιουργήθηκε μια δραστήρια Ρητορική Ομάδα.

Βέβαια, οι πρωτόγνωρες συνθήκες της υγειονομικής κρίσης που βιώνουμε όλοι, μας ανάγκασαν να απομακρυνθούμε από το γνώριμο περιβάλλον του σχολείου και να παραμείνουμε κλεισμένοι στο σπίτι. Σε όλα τα παιδιά λείπουν οι φίλοι, οι παρέες και τα ερεθίσματα που λάμβαναν καθημερινά από το χώρο όπου περνούσαν τη μισή τους ημέρα. Συναισθανόμενοι την ανάγκη τους για επικοινωνία αλλά και για απόδραση από τις μονότονες και στενάχωρες ειδήσεις που μας κατακλύζουν, αποφασίσαμε να συνεχιστεί η ευχάριστη και δημιουργική δραστηριότητα δημιουργώντας διαδικτυακό όμιλο ρητορικής, ο οποίος απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες της Γ τάξης.

Η ρητορική είναι ένα ενδιαφέρον παιχνίδι λόγου, που μαθαίνει στα παιδιά πώς να μιλούν πειστικά αλλά και με ήθος. Μαθαίνουν να δομούν τα κατάλληλα για την περίσταση επιχειρήματα, να σέβονται το συνομιλητή τους και  να καταπιάνονται με επίκαιρα θέματα παγκοσμίου κοινωνικού, πολιτικού, πολιτιστικού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος.

Με παρότρυνση της υπεύθυνης του δημιουργικού αυτού προγράμματος, φιλολόγου κ. Τζένης Γιανναδάκη, η οποία διαθέτει πολύχρονη εμπειρία σε προγράμματα και αγώνες σχολικής ρητορικής, η ομάδα αφιέρωσε αρχικά στις διαδικτυακές εργασίες της  ένα δίωρο ένα απόγευμα την εβδομάδα. Τα παιδιά συμμετείχαν από την αρχή σε αυτό το εγχείρημα με πολλή όρεξη, στοιχείο που αποδεικνύει την ανάγκη τους να εκφραστούν και να συζητήσουν για θέματα έξω από τις μαθητικές τους υποχρεώσεις. Σύντομα, μάλιστα, ζήτησαν να αυξηθούν οι ώρες των απογευματινών εβδομαδιαίων συναντήσεων από 2 σε 4, δείχνοντάς μας ότι και ώριμα είναι και ενδιαφέροντα έχουν, όταν τους προσφερθούν τα κατάλληλα ερεθίσματα.

Το Σαββατοκύριακο 19 και 20 Δεκεμβρίου, σύσσωμη σχεδόν η ρητορική ομάδα συμμετείχε στην 2η Πανελλήνια Συνάντηση της Ελληνικής Ένωσης για την προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση, η οποία αποτελεί σταθερό συνεργάτη και υποστηρικτή του σχολείου μας. Επρόκειτο για ένα 6ωρο σεμινάριο, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με την ACTION AID και την Παγκρήτια Ένωση Ρητορικής και αφορούσε θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και κλιματικής αλλαγής καθώς και τεχνικές σχετικές με το ρητορικό αγώνισμα της αντιλογίας (διττοί λόγοι). Στο τέλος οι μαθητές/τριες, δοκιμάζοντας τις δυνάμεις τους,  πήραν μέρος σε μια πολύ ενδιαφέρουσα προσομοίωση του αγωνίσματος της αντιλογίας με μαθητές από σχολεία όλης της Ελλάδας.

Συγχαίρουμε τους μαθητές και τις μαθήτριες, όπως επίσης και την καθηγήτριά τους, που επέλεξαν να αφιερώνουν ένα μεγάλο μέρος του ελεύθερου χρόνου τους στη ρητορική και εκπροσώπησαν τόσο όμορφα το σχολείο μας σε αυτή την πανελλήνια συνάντηση. Δεν παύουμε, καθημερινά, να εκπλησσόμαστε ευχάριστα από το πόσο πολύ φίλο και συνεργάτη έκαναν την οθόνη του υπολογιστή τους τα υπέροχα αυτά παιδιά, από τη όρεξή τους να βαδίσουν σε νέους δρόμους και από την ωριμότητά τους, την οποία ευχόμαστε να χρησιμοποιήσουν αργότερα, όταν ως ενήλικες κληθούν να δραστηριοποιηθούν για να υλοποιήσουν τις ιδέες τους!

Η Δ/ΝΤΡΙΑ ΚΑΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ