Την ίδια στιγμή που όλοι υποστηρίζουν πως η μελέτη των ιστορικών γεγονότων μπορεί να διαμορφώσει συνειδήσεις,

να αμβλύνει ή να εντείνει τα μίση , ιστορικοί, πολιτικοί κι εκπαιδευτικοί διαφωνούν στο ποια ιστορία πρέπει να διδάσκουμε στους νέους και πώς. Κάνοντας, λοιπόν, φέτος, μια απόπειρα να ψηλαφήσουμε ένα «επώδυνο» ιστορικό γεγονός, Το Ολοκαύτωμα, μέσα από τη λογοτεχνία του τραύματος, τρεις από τις ομάδες δραστηριοτήτων του σχολείου μας, η ομάδα Erasmus «σχολικές βιβλιοθήκες, προάγοντας τη φιλαναγνωσία», η ομάδα WEB TV κι ο Όμιλος Ρητορικής και Συζήτησης μετά από ενδελεχή μελέτη και πολύωρη διαδικτυακή εξωσχολική εργασία, δημιούργησαν και σας παρουσιάζουν το βίντεο που ακολουθεί. Οι μαθητές μας παρουσιάζουν εκφραστικά μαρτυρίες Εβραίων που επέζησαν από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, δραματοποιούν ένα απόσπασμα από το βιβλίο που μελέτησαν «Το αγόρι με τη ριγέ πιτζάμα» και επιλέγουν για μας αποσπάσματα από το βιβλίο –ορόσημο του Πρίμο Λέβι «Αν αυτό είναι ο άνθρωπος». Μια δημιουργική και κριτική ματιά στην ιστορία , γεμάτη ένταση και συναίσθημα , από τους μαθητές του 2ου Γυμνασίου Αγίου Νικολάου.