Από 14 έως 20 Ιουλίου, η ομάδα Erasmus του σχολείου μας παρακολούθησε στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας επιμόρφωση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus που υλοποιεί το σχολείο με θέμα «Διαχείριση φυσικών – σεισμικών καταστροφών στο σχολείο».
Την Κυριακή 14 Ιουλίου στις 5 το απόγευμα συγκεντρωθήκαμε στο χώρο του σχολείου, όπου τις επόμενες ημέρες έλαβε χώρα η επιμόρφωση. Μετά την εγγραφή μας οι υπεύθυνοι διεξαγωγής της επιμόρφωσης μάς παρουσίασαν τις ομάδες των 15 χωρών που συμμετείχαν, τα μαθήματα και τους εκπαιδευτές. Μας παρουσίασαν επίσης τους σκοπούς και τους στόχους του προγράμματος καθώς και βασικά στοιχεία της ισλανδικής γλώσσας και κουλτούρας. Στη συνέχεια, συζητήθηκαν κάποιες διαδικαστικές λεπτομέρειες του σεμιναρίου και το πρόγραμμα των επόμενων ημερών.
Τη Δευτέρα 15 Ιουλίου, πρώτη ημέρα του σεμιναρίου, η επιμόρφωση ήταν χωρισμένη σε δυο μέρη:
Α) θεωρητική προσέγγιση της μεθόδου«project based learning (PBL)», πάνω στην οποία τα μέλη της ομάδας Erasmusτου σχολείου μας θα δομήσουν το σύστημα εκπαίδευσης των μαθητών μας στη διαχείριση των φυσικών – σεισμικών καταστροφών στο σχολείο: αρχές, κανόνες εργασίας, στόχοι, μέθοδοι, τεχνικές, βιβλιογραφική τεκμηρίωση, παραδείγματα
Β) σύνδεση των εκπαιδευτικών στόχων του PBLμε το αναλυτικό πρόγραμμα – επαναπροσδιορισμός της στοχοθεσίας του αναλυτικού προγράμματος με βάση τις αρχές του PBL
Την Τρίτη 16 Ιουλίου ξεκινήσαμε την επιμόρφωσή μας από το σχολείο. Το πρώτο δίωρο συμμετείχαμε σε βιωματικές δραστηριότητες σχετικές με την οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την επιχειρηματολογία και την κριτική σκέψη, πάντα στα πλαίσια του PBL. Το δεύτερο δίωρο ασχοληθήκαμε με την εκμάθηση τεχνικών ηλεκτρονικού σχεδιασμού του μαθήματος. Στη συνέχεια, περιηγηθήκαμε στο Ρέικιαβικ και παρακολουθήσαμε ξενάγηση, στην οποία επισκεφτήκαμε τον καθεδρικό ναό, το λιμάνι και τις βασικές τοποθεσίες της παλιάς και της νέας πόλης. Ενημερωθήκαμε για την αρχιτεκτονική των σπιτιών, τη στάση ζωής των κατοίκων και τη γαστρονομική κουλτούρα
Την Τετάρτη 17 Ιουλίου ασχοληθήκαμε με δραστηριότητες που μας επέτρεψαν να γνωρίσουμε καλύτερα το εκπαιδευτικό σύστημα της Ισλανδίας. Αρχικά μεταφερθήκαμε σε γυμναστήριο στα περίχωρα της πρωτεύουσας, όπου γνωρίσαμε τον ρόλο του αθλητισμού στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Μετά ενημερωθήκαμε για το summer working school, έναν θεσμό που εμπλέκει τους μαθητές όλων των ηλικιών κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών σε δημιουργικές επ’ αμοιβή δραστηριότητες. Στη συνέχεια, μέσα από μια διαδρομή στα μαγευτικά ισλανδικά τοπία, επισκεφτήκαμε μέρη που σχετίζονται με τη σεισμική και ηφαιστειακή δραστηριότητα της χώρας, όπως τα γκέιζερ, το σημείο που συναντώνται η ευρασιατική με την ευρωπαϊκή πλάκα, τη no man’s land, κρατήρες ηφαιστείων και περιοχές με λάβα. Έτσι γνωρίσαμε βιωματικά πολλά από τα φαινόμενα που σχετίζονται με το θέμα του δικού μας προγράμματος erasmus
Την Πέμπτη 18 Ιουλίου η επιμόρφωση χωρίστηκε σε 3 ενότητες:
Α) βασικοί πυλώνες του ισλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος (αρχές, ωρολόγιο πρόγραμμα, αναλυτικό πρόγραμμα). Στο μέρος αυτό είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για τα θέματα που αφορούν το Erasmus project μας, δηλαδή τον τρόπο που γίνεται η διαχείριση των σεισμικών και άλλων φυσικών απειλών στο ισλανδικό σχολείο, τα μέσα που χρησιμοποιούνται, τις ασκήσεις και τις προσομοιώσεις που κάνουν, το σχετικό διδακτικό υλικό
Β) «Ξεκλειδώνοντας το πάθος των μαθητών»: εκπαιδευτικές μέθοδοι για να εμπνευστούν οι μαθητές και να εργαστούν δημιουργικά με βάση τις αρχές του PBL
Γ) εργασία σε ομάδες για τη δημιουργία ενός σχεδίου project με βάση τις αρχές της θεωρίας του PBL
Η Παρασκευή 19 Ιουλίου, 6η ημέρα του σεμιναρίου, ήταν η ημέρα παρουσίασης των εργασιών που οι επιμορφούμενοι δημιούργησαν με βάση τις αρχές της θεωρίας του PBL. Η ομάδα μας παρουσίασε το project «Earthquakes”, πάνω στο οποίο βασίζεται το πρόγραμμα Erasmus που υλοποιούμε. Οι εκπαιδευτές συζήτησαν με όλες τις ομάδες τα σχέδια που παρουσιάστηκαν, έκαναν διορθώσεις και έδωσαν οδηγίες για την ολοκλήρωσή τους. Στη συνέχεια, στην ολομέλεια έγινε η τελετή λήξης του προγράμματος, η βράβευση της πιο ευφάνταστης φωτογραφίας, η απονομή διπλωμάτων και ο αποχαιρετισμός.
Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα αυτό, πέρα από τις γνώσεις που μας προσέφερε σχετικά με το θέμα της διαχείρισης των σεισμικών – φυσικών καταστροφών στο σχολείο, μας βοήθησε επίσης να έρθουμε σε επαφή με εκπαιδευτικούς από 15 ευρωπαϊκές χώρες, να ανταλλάξουμε εμπειρίες και απόψεις και να ξεκινήσουμε νέες συνεργασίες με ευρωπαϊκά σχολεία, τις οποίες θα αξιοποιήσουμε για εμάς και τους μαθητές μας. Συνεχίζουμε λοιπόν την ευρωπαϊκή μας πορεία με επίσκεψη ομάδας μαθητών μας σε σχολείο της Τσεχίας τον Οκτώβριο 2024. Κατά την επίσκεψη αυτή τα παιδιά θα φιλοξενηθούν από οικογένειες Τσέχων μαθητών και θα παρακολουθήσουν μαζί τους μαθήματα στο σχολείο τους, κάνοντας έτσι ένα ακόμα βήμα για την οικοδόμηση μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής ταυτότητας.
Κατεβάστε το powerpoint από τη συγκεκριμένη επίσκεψη-επιμόρφωση.Πατήστε εδώ