Από 14 έως 20 Απριλίου μαθητές και εκπαιδευτικοί της ομάδας Erasmus του σχολείου μας επισκέφθηκαν την Κατάνια της Σικελίας, φιλοξενούμενοι του σχολείου Scuola Secondaria di primo grado Quirino Maiorana. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του νέου μας προγράμματος Erasmus, που εγκρίθηκε τον Αύγουστο του 2023 και αφορά τις φυσικές καταστροφές και τη διαχείρισή τους. Ασχολούμενοι με το τόσο σοβαρό αυτό θέμα, από την αρχή του σχολικού έτους έχουμε ξεκινήσει να μελετάμε τους σεισμούς και τις εκρήξεις ηφαιστείων. Έτσι επιλέξαμε για την πρώτη μας μετακίνηση τη Σικελία, το νησί με το περίφημο ηφαίστειο, την Αίτνα. Θελήσαμε να ανεβούμε στο ηφαίστειο, να δούμε από κοντά τους κρατήρες και τα πετρώματα αλλά και να μάθουμε από τους Ιταλούς συμμαθητές μας και τους καθηγητές τους πώς αντιμετωπίζουν στην πόλη τους τη γειτνίαση με την Αίτνα και πώς αντιδρούν στο σχολείο σε περίπτωση σεισμού.

Παράλληλα θελήσαμε να δούμε από κοντά τα μνημεία που μαρτυρούν τη μακραίωνη παρουσία των Ελλήνων στην περιοχή, όπως την πόλη των Συρακουσών και το αρχαίο θέατρο.

Η εβδομάδα μας ήταν πλούσια σε γνώσεις και εμπειρίες!

Κυριακή 14/4

Ξεκινήσαμε με πολλή χαρά και ενθουσιασμό το ταξίδι μας από το αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Οι πτήσεις μας ήταν λίγο κουραστικές γιατί έπρεπε να αλλάξουμε 3 αεροπλάνα για να φτάσουμε στην Κατάνια. Εκεί μας περίμενε μια θερμή υποδοχή από τις οικογένειες των παιδιών που θα μας φιλοξενούσαν (της Giorgia, του Matteo, του Mattia, της Giorgia, του Vittorio, της Rachele) και από τις καθηγήτριές τους κ. Agata Barbagallo και κ. Silvana Rosso. Στην συνέχεια τακτοποιηθήκαμε στα σπίτια των παιδιών και η συναρπαστική μας εβδομάδα ξεκίνησε!

Δευτέρα 15/4

Πρώτη μέρα στο σχολείο

Γνωρίσαμε τους μαθητές του σχολείου και τους παρουσιάσαμε τη χώρα μας και το σχολείο μας. Μοιραστήκαμε μεταξύ μας τους παραδοσιακούς χορούς των τόπων μας και τραγουδήσαμε τραγούδια και των 2 χωρών. Μετά συμμετείχαμε στο καθημερινό πρόγραμμα των μαθητών, παρακολουθώντας τα μαθήματά τους, όπως Λογοτεχνία, Μαθηματικά και Μουσική. Ύστερα από μια ενδιαφέρουσα μέρα απολαύσαμε το απόγευμά μας με τις οικογένειες που μας φιλοξενούσαν.

Τρίτη 16/4

Την Τρίτη το πρωί ξυπνήσαμε και φάγαμε πρωινό με τις οικογένειες. Πήγαμε στο σχολείο και κάναμε κανονικά μάθημα. Στη συνέχεια o σεισμολόγος κ. Alessandro Bonforte από το Εθνικό Ινστιτούτο Γεωλογίας και Ηφαιστειολογίας της Κατάνιας, μας έκανε παρουσίαση για τα ενεργά ηφαίστεια, μιλώντας κυρίως για την Αίτνα αλλά για τους πιο ισχυρούς σεισμούς της Σικελίας. Ύστερα η ομάδα παιδιών του Erasmus από την Σικελία μάς έκανε μια ξενάγηση στην πόλη της Κατάνιας. Το απόγευμα κάναμε την πρώτη μας βόλτα όλα τα παιδιά μαζί και πήγαμε για φαγητό.

Τετάρτη 17/4

Αίτνα & Ταορμίνα

Η μέρα ξεκίνησε με την ομάδα μας να τρώει ένα γευστικό πρωινό στα σπίτια των Ιταλών. Έπειτα, αφού συναντηθήκαμε στο σχολείο τους, ένα μικρό λεωφορείο ήρθε και μας πήρε με προορισμό την Αίτνα. Περάσαμε την ώρα μέσα στο λεωφορείο ευχάριστα, ακούγοντας μουσική και θαυμάζοντας τα τοπία. Ύστερα φτάσαμε στο κρατήρα, τον οποίο εξερευνήσαμε και απολαύσαμε, αφού κάναμε βόλτες γύρω του και “δανειστήκαμε” μερικές πέτρες από λάβα. Αφού τελειώσαμε την περιπλάνησή μας στον κρατήρα ξαναμπήκαμε στο λεωφορείο για να φτάσουμε στην Ταορμίνα, μια πόλη πλούσια σε βλάστηση, ωραία θέα και παλιές εκκλησίες. Εκεί φάγαμε και επισκεφτήκαμε το αρχαίο ελληνικό θέατρο. Στο γυρισμό είχαμε λίγο κουραστεί, αλλά οι στιγμές που βιώσαμε σε εκείνο το μέρος θα μείνουν χαραγμένες στη μνήμη μας.

Πέμπτη 18/4

Συρακούσες

Την Πέμπτη πήραμε το λεωφορείο με προορισμό τις Συρακούσες. Δεν γίνεται να πάει κάποιος στην Σικελία και να μην επισκεφτεί την πανέμορφη πόλη του Αρχιμήδη. Εκεί μαζί με την ξεναγό μας πήγαμε στον αρχαιολογικό χώρο της Νεάπολης, είδαμε κάποια όμορφα γλυπτά, το αρχαίο ελληνικό θέατρο και πολλά άλλα ενδιαφέροντα σημεία. Στη συνέχεια μας ξενάγησε στην Ορτυγία, όπου είδαμε το άγαλμα του Αρχιμήδη και το κάστρο Μανιάκη. Έπειτα κατά τις 4 πήγαμε στο Τεχνοπάρκο του Αρχιμήδη, όπου μας παρουσίασαν τις εφευρέσεις του πανέξυπνου αυτού ανθρώπου. Αυτή η μέρα, παρόλο που ήταν κουραστική, ήταν τέλεια!

Παρασκευή 19/4

Τελευταία μέρα στο σχολείο

Μπήκαμε κανονικά στις τάξεις για πρώτη ώρα μάθημα και μετά συναντηθήκαμε όλοι μαζί και οι Ιταλοί μαθητές μάς παρουσίασαν μια προσομοίωση έκρηξης του ηφαιστείου χρησιμοποιώντας σόδα, ξύδι, σαπούνι και χρώμα! Έπειτα παρακολουθήσαμε πώς αντιμετωπίζουν οι Ιταλοί μαθητές και καθηγητές ένα πιθανό σεισμό. Στη συνέχεια μας έδωσαν τις βεβαιώσεις παρακολούθησης της εβδομάδας αυτής και ανταλλάξαμε αναμνηστικά δώρα. Αποχαιρετιστήκαμε με τα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου και πήγαμε στα σπίτια μας. Το απόγευμα βγήκαμε με τα παιδιά μια τελευταία βόλτα ατό κέντρο της Κατάνιας και μετά πήγαμε με τους καθηγητές και τις οικογένειες για φαγητό σε ένα πολύ ωραίο εστιατόριο.

Σάββατο 20/4

Το Σάββατο ήταν η τελευταία μας μέρα και η πιο στενάχωρη! Το πρωί ξυπνήσαμε και πήγαμε στο αεροδρόμιο, βγάλαμε φωτογραφίες με τα παιδιά, αγκαλιαστήκαμε και αποχαιρετιστήκαμε. Στις 11.00 περίπου μπήκαμε στο αεροπλάνο για την πρώτη μας πτήση (Κατάνια-Ρώμη) και στη συνέχεια ακολούθησαν άλλες δυο (Ρώμη – Αθήνα και Αθήνα – Ηράκλειο). Μετά από αυτό το πολύωρο ταξίδι βρεθήκαμε πάλι με τις οικογένειές μας, για να μοιραστούμε τις εμπειρίες μας και τις εντυπώσεις μας από αυτήν την εκπληκτική εβδομάδα στην Κατάνια!

Οι μαθητές/τριες

Νικητάκη Ειρήνη

Τουτουδάκης Νικόλαος

ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΥΘΥΝΩΝ

Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παραγωγή της παρούσας [έκδοσης, ιστοσελίδας, ταινίας κλπ] δεν συνιστά αποδοχή του περιεχομένου, το οποίο αντανακλά τις απόψεις μόνον των δημιουργών, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν φέρει ουδεμία ευθύνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που εμπεριέχονται σε αυτό”.