Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες, η μία από τις δύο ομάδες Erasmus+ του σχολείου μας είχε την ευκαιρία να ζήσει μια διαφορετική εμπειρία ταξιδιού!

Η μετακίνηση των μαθητών και των καθηγητών στο Φάρο της Πορτογαλίας πραγματοποιήθηκε, όχι όμως με το γνωστό τρόπο αλλά διαδικτυακά! Μετά από οδηγία του ΙΚΥ και των αντίστοιχων εθνικών υπηρεσιών όλων των ευρωπαϊκών χωρών για αντικατάσταση των δραστηριοτήτων φυσικής κινητικότητας με αντίστοιχες εικονικές, το συγκρότημα σχολείων Agrupamento de escolas PINHEIRO E ROSA της Πορτογαλίας οργάνωσε δραστηριότητες, στις οποίες τα σχολεία από τις 6 χώρες του προγράμματος «EUROPIA, Building New European Dreams», ανάμεσα στα οποία και το δικό μας, συμμετείχαν διαδικτυακά.

Η ομάδα του σχολείου μας συγκροτήθηκε από 10 μαθητές/τριες της Γ τάξης. Οι δραστηριότητες ξεκίνησαν τη Δευτέρα 17 Μαΐου με καλωσόρισμα από στελέχη εκπαίδευσης της πορτογαλικής πόλης.Τις επόμενες μέρες έως και την Παρασκευή 21 Μαΐου ακολούθησαν πολλές διαδικτυακές δραστηριότητες: γνωριμία των μαθητών των 6 σχολείων μέσα από την πλατφόρμα wonder.me, ξενάγηση στην πόλη Φάρο, συνεντεύξεις με παράγοντες του Δήμου κάθε πόλης, συζητήσεις για τους 17 παγκόσμιους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης. Την τελευταία μέρα οι μαθητές, με καθοδήγηση καθηγητών από όλες τις χώρες κατέληξαν στη σύνταξη ενός μανιφέστου για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν αναφορικά με την πραγμάτωση των στόχων αυτών. Οι δραστηριότητες ολοκληρώθηκαν με συνεδριάσεις των συντονιστών καθηγητών και των διευθυντών των 6 σχολείων.

Είναι αλήθεια πως οι πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνει τον τελευταίο χρόνο ολόκληρος ο πλανήτης άλλαξαν τη ζωή, τις συνήθειες και εν τέλει και εμάς τους ίδιους. Μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο, η διαδικτυακή συνάντηση με τους Ευρωπαίους συνεργάτες μας ήταν για όλους μας μια ιδιαίτερη εμπειρία, στην οποία μαθητές και καθηγητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό, στέλνοντας το μήνυμα πως μπορούμε ακόμα και πίσω από μια οθόνη υπολογιστή να ξεπεράσουμε τα σύνορα και να ξαναγίνουμε μια μεγάλη, ευρωπαϊκή οικογένεια! 

Στις καθημερινές συνεδρίες συμμετείχαν οι μαθητές/μαθήτριες: Αμαριωτάκη Ανθή, Αρακαδάκη Ραφαηλία, Γκρίτζια Μαρία, Ζερβουδάκη Χριστίνα, Κοκολάκη Μαρία, Κουτάντου Μαριλίζα, Μαστοράκης Γιάννης, Μπακάλη Κατερίνα, Σιδέρη Δήμητρα, Χαραλαμπάκη Κατερίνα

Στην προετοιμασία των εργασιών και τη δημιουργία των βίντεο συμμετείχαν επίσης οι μαθητές/μαθήτριες: Δόργιας Χάρης, Ζερβαντωνάκη Φωτεινή, Λαθιωτάκη Ειρήνη, Μαρνέλλου Μαριάννα, Μπαρμπούνη Μαίρη, Στάθη Κάτια, Τουτουδάκης Άγγελος, Χαλκιαδάκης Μύρωνας

 Τους ευχαριστούμε και τους συγχαίρουμε όλους και όλες για την προσπάθειά τους. Ένα μεγάλο ευχαριστώ οφείλουμε, τέλος, στο συνάδελφο κ. Βασίλη Ορφανάκη, που με την ιδιότητά του ως πρόεδρος της ΣΕΔΕΔΑΝ  μας παραχώρησε συνέντευξη, αναπτύσσοντας την πολιτική του Δήμου Αγίου Νικολάου αναφορικά με τους 17 παγκόσμιους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης.

Οι καθηγητές/τριες

Γιανναδάκη Τζένη, Νικητάκη Ειρήνη, Παπαδάκη Ιωάννα, Τουτουδάκη Μαρίνα,  Φουρνιώτης Δημήτρης